- Remove obsolete documentation files (DEPLOYMENT.md, PLAN_IMPLEMENTARE_S8_DETALIAT.md, README.md) - Add comprehensive extraction pipeline with multiple format support (PDF, HTML, text) - Implement Claude-based activity extraction with structured templates - Update dependencies and Docker configuration - Reorganize scripts directory with modular extraction components - Move example documentation to appropriate location 🤖 Generated with [Claude Code](https://claude.ai/code) Co-Authored-By: Claude <noreply@anthropic.com>
628 lines
36 KiB
Plaintext
628 lines
36 KiB
Plaintext
SOURCE: /mnt/d/GoogleDrive/Cercetasi/carti-camp-jocuri/jocuri_de_echipa_cutia_magica.pdf
|
||
CONVERTED: 2025-01-11
|
||
==================================================
|
||
|
||
|
||
--- PAGE 1 ---
|
||
Nume joc: ASEZAT-VA DUPA...VÂRSTA/ZIUA ŞI LUNA/ÎNĂLŢIME/NR. LA PANTOFI etc.
|
||
Scop: Icebreaker
|
||
Durata: 10-15minute
|
||
Dificultate:medie
|
||
Materiale necesare: -
|
||
Reguli şi Detaliere: Participanţii trebuie să se alinieze în ordinea crescătoare sau descrescătoare (se
|
||
lege de către coordonatorul jocului) vârstei/ziua şi luna/înălţimea/nr. la pantofi etc. Nu se vorbeşte doar
|
||
se poate mima
|
||
Nume joc: SCAUNELE
|
||
Scop: Distracţie
|
||
Durata: 20-30minute
|
||
Dificultate: medie
|
||
Materiale necesare: scaune egale cu numărul de participanţi şi muzică
|
||
Reguli şi Detaliere: Scaunele se aşază în cerc (în prima tură scaunele sunt egale cu numărul de
|
||
participanţi)....după aceea participanţii încep să danseaze nu înainte ca şi coordonatorul să fi scos un
|
||
scaun...după un timp coordonatorul jocului opreşte muzica iar participantul care rămâne fără scaun
|
||
este scos din joc....se continuă până ramâne un singur participant.Nu se vorbeşte în timpul jocului
|
||
Nume joc: OMIDA
|
||
Scop: Cooperare
|
||
Durata: 10-15 minute
|
||
Dificultate: medie
|
||
Materiale necesare: 2 mingişi opţional un cronometru (vezi telefonul mobil)
|
||
Reguli şi Detaliere: Participanţii se împart în două sau mai multe echipe (împărţirea se poate face fie
|
||
numărând din unu în unu rezultând două echipe; fie se grupează în funcţie de preferinţe etc.) care stau
|
||
în două coloane paralele – unuii în spatele celorlalţi. Primul dă mingea celui din spate şi fuge cu
|
||
mingea în faţă (jocul se opreşte când toţi participanţii au trecut în faţă). Se repetă până când cel ce a
|
||
fost la început a ajuns primul din nou. Echipa care termină prima câştigă (opţional se pot şi cronometra
|
||
timpii).
|
||
Nume joc: ŞTAFETA
|
||
Scop: Energizare
|
||
Durata: 10- 20minute
|
||
Dificultate: mare
|
||
Materiale necesare: orice obiect care poate fi folosit ca ştafetă (ex. ouă şi linguri de lemn/metal,
|
||
pahare cu apă etc.), realizarea unui traseu
|
||
Reguli şi Detaliere: Se formează echipele (împărţirea se poate face fie numărând din unu în unu
|
||
rezultând două echipe; fie se grupează în funcţie de preferinţe etc.). Ambele echipe se aliniază la start
|
||
pregătite, primii membrii ale echipelor ţin ştafeta iar la semnalul coordonatorului pornesc pe traseul
|
||
marcat. Iar după parcurgerea traseului ştafeta se predă următorului membru al echipei. Câştigă echipa
|
||
care a parcurs cel mai repede traseul şi cu ştafetele intacte.
|
||
Nume joc: MIM
|
||
Scop: Distractie
|
||
Durata: 30 min
|
||
Dificultate:medie
|
||
Materiale necesare: cuvinte cu lucruri de mimat
|
||
Reguli şi Detaliere: Un voluntar xtrage cuvantul din cutie si mimeaza grupului, cel care a ghicit
|
||
mimeaza si tot asa.
|
||
|
||
--- PAGE 2 ---
|
||
Nume joc: SĂ NE CUNOAŞTEM
|
||
Scop: Cunoaştere
|
||
Durata: 10 - 15minute
|
||
Dificultate: mică
|
||
Materiale necesare: o minge sau orice obiect care poate fi pasat
|
||
Reguli şi Detaliere: Participanţii se aşază în cec şi pasează mingea de la unul la altul. Cel care deţine
|
||
mingea spune: Pe mine mă cheamă...şi îi dau mingea lui... Mingea se pasează de la un participant la
|
||
altul, până când toţi se prezintă. După ce toţi participanţii şi-au spus numele jocul poate continua astfel:
|
||
Pe mine mă cheamă...şi culoarea mea preferată este ... şi îi dau mingea lui...(acum se spune numele
|
||
persoanei...). Nu se pasează la aceeaşi persoană de două ori
|
||
!!!!! Acest joc se poate adapta astfel: formaţia, ţara, mâncarea, filmul, oraşul mea/meu preferat/ă, ţara
|
||
mea preferat/ă etc.!!!!!!!
|
||
Nume joc: Mâncatul merelor de pe sfoară
|
||
Scop: Distracţie
|
||
Durata: 10 - 15 minute
|
||
Dificultate: medie
|
||
Materiale necesare: sfoară şi mere
|
||
Reguli şi Detaliere: Doi participanţi ţin sfoara pe care sunt legate merele. Participanţii trebuie să
|
||
mănânce merele fără a se ajuta de mâini. Câştigă cel/cea care mănâncă cel mai repede mărul.
|
||
!!!!! Acest joc se poate adapta astfel: în loc de sfoară se foloseşte un lighean cu apă iar merele trebuie
|
||
luate din acesta fără a se folosi mâinile.!!!!!!!
|
||
Nume joc: SACII
|
||
Scop: Distracţie
|
||
Durata: 20 - 30minute
|
||
Dificultate: mare
|
||
Materiale necesare: saci rafie şi traseu marcat
|
||
Reguli şi Detaliere: Jocul este sub forma unui concurs participanţii sunt îmbrăcaţi în saci şi aleargă
|
||
pentru a ajunge primul.
|
||
Se formează echipele (împărţirea se poate face fie numărând din unu în unu rezultând două echipe; fie
|
||
se grupează în funcţie de preferinţe etc.). Ambele echipe se aliniază la start pregătite, primii membrii
|
||
ale echipelor se bagă în sacii de rafie şi aleargă pe traseul marcat (dus-întors). Iar după parcurgerea
|
||
traseului se întorc ..iasă din sac şi intră celelălalt co-echipier în sac. Câştigă echipa care a parcurs cel
|
||
mai repede traseulmarcat.
|
||
Nume joc: FAZAN adaptat
|
||
Scop: Distractie
|
||
Durata: 20 min
|
||
Dificultate:medie
|
||
Materiale necesare: -
|
||
Reguli şi Detaliere: Participantii pe rand trebuie sa gaseasca si sa spuna de ex.
|
||
- cuvinte care incep si se termiba cu C
|
||
- animale care incep cu o anumita litera stabilita
|
||
- filme/cantreti/flori etc. care incep cu o anumita litera
|
||
Joc: IMBRATISAREA IN GRUP
|
||
Scop: Incredere
|
||
Durata: 5 min
|
||
Materiale necesare: fără.
|
||
Regulile jocului: o acţiune foarte bună pentru încheiere. Participanţii se aşează în cerc cu feţele spre
|
||
centru. La comanda instructorului toată lumea se apleacă înainte, până se ating capetele şi se apucă
|
||
cu mâinile de gâtul/ talia vecinilor – îmbrăţişând astfel grupul.
|
||
|
||
--- PAGE 3 ---
|
||
Nume joc: CE MI-E SCRIS IN FRUNTE
|
||
Scop: Distractie
|
||
Durata: 20 min
|
||
Dificultate:medie
|
||
Materiale necesare: postit-uri
|
||
Reguli şi Detaliere: Fiecarui participant i se lipeste un biletel cu un cuvat pe frunte. Pe rand fiecare
|
||
poate sa puna atatea intrebari sa afle ce este scris pe biletel pana primeste un raspuns negativ, se
|
||
trece la celalt jucator si tot asa pana participantii ghicesc ce le este scris in frunte. Ex intrebari: Sunt
|
||
femeie? Sunt animal? Sunt animal de casa? Sunt un personaj de desn animat? etc
|
||
Nume: CULORILE PREFERATE
|
||
Scop: Comunicare
|
||
Durata:
|
||
Materiale necesare: fără.
|
||
Regulile si Detaliere: recomandăm folosirea acestui joc la un grup care are probleme cu comunicarea
|
||
interpersonală (în cadrul stagiului, sau al vieţii obişnuite). Adună participanţii şi explică-le că ai dori să-i
|
||
cunoşti mai bine. Pentru aceasta, fiecare să se gândească la culoarea sa preferată, iar la semnalul
|
||
instructorului (de exemplu: 1,2, gata!), să o strige cu toţii cât mai tare. Apoi întreabă câţiva participanţi
|
||
dacă pot preciza culoarea preferată de vreunul din colegii/ vecinii lor. Foarte probabil că majoritatea nu
|
||
va reuşi s-o facă. Întreabă-i DE CE nu pot preciza.
|
||
Acest mic joc lămureşte foarte bine participanţii că pentru o bună comunicare e nevoie şi să vorbeşti,
|
||
dar şi să asculţi.
|
||
JOC: VÂNĂTOAREA
|
||
Scop: cunoastere
|
||
Materiale necesare: hartie, pix
|
||
Regulile si Detaliere:Împărţiţi o coală de hârtie în 6 dreptunghiuri. Pe fiecare dreptunghi notaţi:
|
||
1. Vorbeşte fluent limba enegleză (să demonstreze!).
|
||
2. Are un frate.
|
||
3. Nu a făcut meditaţii.
|
||
4. Ştie un banc bun (să-l spună!).
|
||
5. S-a culcat după ora 24.
|
||
6. Este pasionat de jocurile pe calculator (să enumere trei jocuri).
|
||
În cel mai scurt timp, încercaţi să obţineţi câte o semnătură de la 6 persoane distincte ce corespund
|
||
acestor caracteristici. Cine termină primul strigă BINGO!
|
||
JOC: MINGEA CĂLĂTOARE
|
||
Scop: cunoaştere
|
||
Durata: 10- 15 min
|
||
Materiale necesare: minge sau un obiect ce poate fi pasat
|
||
Reguli si Detaliere: Vă aşezaţi în cerc. Invitaţi alături de voi şi voluntarii. Coordonatorul arunca o
|
||
minge la un participant, isi striga numele şi o caracteristică personală proprie şi apoi iese din grup. La
|
||
fel vor proceda şi ceilalti. Ultimul va spune o caracteristică a grupului.
|
||
Joc: LINIA VIEŢII
|
||
Scop: de exprimare a identităţii
|
||
Durata:
|
||
Materiale necesare: sfoara/coarda
|
||
Reguli si Detaliere: Participantii sunt aşezaţi în cerc pe scaune sau pe iarbă. În mijloc se întinde un
|
||
fir de lână/sfoară/coardă. Un voluntar porneşte pe „linia vieţii”, amintindu-şi evenimente importante din
|
||
existenţa proprie, prezentându-le în ordine cronologică sau în orice ordine doreşte (în acest caz va face
|
||
paşi înainte sau înapoi pe „linia vieţii”), putându-se anticipa şi asupra viitorului.
|
||
|
||
--- PAGE 4 ---
|
||
Joc: VANATOAREA DE COMORI SUFLETESTI
|
||
Scop: Cunoastere, Comunicare
|
||
Durata:
|
||
Materiale necesare:fără
|
||
Reguli si Detaliere: tema este găsirea lucrurilor valoroase din interiorul fiinţei celuilalt, nu a celor pe
|
||
care le poartă pe el sau cu el. Scopul este găsirea numărului maxim de persoane din grup, care
|
||
preţuiesc aceleaşi idei, virtuţi etc. Dacă nu cunoşti persoana pe care o descoşi, mai întâi te şi vă
|
||
prezentaţi.
|
||
Gata de joacă?
|
||
1. Găseşte o persoană care poartă acelaşi număr la pantofi -ca şi tine;
|
||
2. Găseşte o persoană care poartă şapcă; sau nu-i place şapcă - ca şi tine;
|
||
3. Găseşte două persoane care săptămâna trecută au avut teză, lucrare, examen, predare, bilanţ etc.;
|
||
4. Găseşte trei persoane care sunt din acelaşi an de studii ca tine;
|
||
5. Găseşte trei persoane care locuiesc în alte condiţii decât tine (cămin,gazdă, rude etc.);
|
||
6. Găseşte două persoane care săptămâna trecută au fost la teatru, operă, cinema, discotecă, meci,
|
||
sport etc.; explicaţi-vă unii altora de cevă place s-o faceţi;
|
||
7. Găseşte două persoane cărora le place acelaşi gen de muzică, program TV, revistă - ca şi ţie;
|
||
8. Găseşte două persoane cărora le place să bea cafea, coca, bere, apă minerală etc. ca şi ţie;
|
||
discutaţi dacă e bine, cum se poate scăpa de obiceiurile rele etc.;
|
||
9. Găseşte persoane care pe lângă şcoală au şi serviciu temporar; ce avantaje şi greutăţi au din
|
||
aceasta?
|
||
JOC: GHICEŞTE CINE SUNT !
|
||
Scop: cunoastere
|
||
Durata:
|
||
Materiale necesare: foi, pix
|
||
Reguli si Detaliere: Fiecare participant scrie pe un bileţel:
|
||
- culoarea părului;
|
||
- culoarea ochilor;
|
||
- sexul;
|
||
- vârsta;
|
||
- localitatea de provenienţă;
|
||
- un hobby
|
||
Se amestecă toate biletele într-o şapcă/pungă, etc., apoi animatorul sau unul dintre participanţi extrage
|
||
un bilet şi citeşte conţinutul acestuia. Copiii trebuie să ghicească despre cine este vorba. Cel
|
||
recunoscut (sau nu !) preia sarcina jocului.
|
||
JOC: CERCUL DE CONVERSAŢIE
|
||
Scop: de exprimare a identităţii
|
||
Durata:
|
||
Materiale necesare:
|
||
Reguli si Detaliere: Participantii sunt asezati în cerc răspund coordonatorului de joc, continuând şi
|
||
completând enunţurile date. Exemple: Ceea ce prefer eu este .......... ; mi-ar plăcea să fiu .......... ; jocul
|
||
meu preferat este ......... ; cred că numele meu semnifică ................ ; nu mi-ar plăcea să ştiu ............ ;
|
||
sunt fericit (trist) când ........... ; aş vrea să fiu mai .......... ; într-o zi sper .......... .
|
||
Participantilor li se acordă acelaşi timp pentru a da răspunsul potrivit, precum şi libertatea de a nu
|
||
răspunde, dacă nu doresc acest lucru, „sărind” peste cei care nu vor sau nu ştiu să-şi exprime
|
||
opţiunea.
|
||
|
||
--- PAGE 5 ---
|
||
JOC: FÂNTÂNA MIRACULOASĂ
|
||
Scop: de exprimare a identităţii
|
||
Durata:
|
||
Materiale necesare:
|
||
Reguli si Detaliere: Cercul în care sunt aşezaţi participantii se imaginează ca fiind marginea unei
|
||
fântâni miraculoase. Fiecare participant isi va spune, pe rând, dorinţele. Ex: Dacă aş putea fi o altă
|
||
vieţuitoare din lumea animală, aş fi ............ , pentru că .......... ; dacă aş putea fi o pasăre (o insectă, o
|
||
floare, un copac, o mobilă, un instrument muzical, o casă, o maşină, o stradă, un joc, o emisiune Tv, un
|
||
film, un aliment, o culoare, etc.), aş fi ............ , pentru că ............ .
|
||
JOC: CASCADA CUVINTELOR
|
||
Scop: de echipa
|
||
Durata:
|
||
Materiale necesare:
|
||
Reguli si Detaliere: Se împărte grupul în două subgrupe (maxim 7-8 membri în fiecare subgrup !).
|
||
Fiecare subgrup are o coală de flip-chart. Liderul informal al fiecărui subgrup scrie pe coală un cuvânt
|
||
de început. Restul membrilor subgrupului trec pe rând şi scriu un cuvânt pentru a alcătui în final o
|
||
frază. Se precizeaza: fraza se va referi la tabăra de educativa de la Paltinis.
|
||
Fiecare echipă va prezenta fraza şi va face comentariile de rigoare!
|
||
Nume: CINE SCRIE MAI MULTE NUME?
|
||
Scop: Cunoaştere
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: Cartoane sau foi de hartie format A5 pixuri; obiecte ieftine: pixuri, brichete etc. ca
|
||
si premii
|
||
Reguli şi Detaliere: Fiecare participant primeşte cate o foaie şi un pix. Toti participă la un concurs a
|
||
cărui tema este umplerea foilor cu numele celorlalti jucători. La un semnal, fiecare jucător incepe şi
|
||
scrie nume. Cei care reuşesc sa umple toate locaşurile cu nume strigă "gata". Instructorul acordă
|
||
"premiile" 1, 2 si 3 celor care au terminat primii.
|
||
Instructorul va "verifica" operele primilor clasati citind tare numele. Cei strigati ridică mana sau se ridică
|
||
şi răspund la intrebări: din ce organizatie face parte (an de studii, intreprindere etc.), calificare, unde
|
||
locuieşte, loc de baştinăetc.
|
||
Instructorul poate pregăti şi o listă cu intrebări amuzante, potrivite, pe care le pune celor nominalizati. In
|
||
felul acesta se realizează o prezentare a fiecărui participant
|
||
Nume: TRENUL NUMERELOR
|
||
Scop: Cunoaştere
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: Medie
|
||
Materiale necesare: fără
|
||
Reguli şi Detaliere: participantii formează un cerc stând cu fata spre centru. Instructorul alege un
|
||
jucător pentru a fi "locomotiva". Acesta se agită de-a lungul cercului, prin fata jucătorilor, până se
|
||
opreste in fata unuia căruia ii spune "Bună, eu sunt Cornel; pe tine cum te cheamă?" Acesta va
|
||
raspunde: Bună Cornel, eu sunt Vlad."
|
||
"Locomotiva" va repeta cu voce tare numele nou aflat de 3 ori: "Vlad, Vlad, Vlad.",
|
||
făcând gesturi glumete (işi agită bratele şi picioarele etc). Apoi Cornel se intoarce cu spatele iar Vlad il
|
||
apucă cu mâinile de talie, devenind "vagonul poştal". Trenuletul porneşte in jurul cercului şi se opreste
|
||
in fata altui participant, căruia ii anuntă numele locomotivei ("Eu sunt Cornel"), al "vagonului poştal"
|
||
("Eu sunt Vlad") si apoi il intreabă cum il cheamă. Dupa ce află, trenuletul repetă in cor noul nume,
|
||
făcând gesturi hazlii.
|
||
De data aceasta, noul jucător devine "locomotiva", fiind apucat de Vlad cu mainile de
|
||
talie, iar Cornel devine vagon şi se agată de talia lui Vlad. Se continuă pană când toti jucătorii se
|
||
ataşează trenului, fiecare devenind pe rând "locomotiva"
|
||
Instructorul va alege pentru inceput un jucător dezinhibat, căruia să nu-i fie ruşine sa
|
||
tipe şi săse strâmbe in fata celorlalti, mai intâi in rolul de "locomotivă" iar apoi in cel de "vagon poştal".
|
||
|
||
--- PAGE 6 ---
|
||
Nume: HOPA
|
||
Scop: Cooperare, distractie
|
||
Durata: 15 - 30 minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: baloane (o buc. la 5 jucatori)
|
||
Reguli şi Detaliere: grupul se imparte in grupe de 4-6 jucatori care primesc cate un balon ce trebuie
|
||
umflat. Apoi, tinându-se de maini, membrii grupului formează un cerc şi se vor strădui să mentină
|
||
balonul in aer, lovindu-l, fara a-şi desprinde mâinile. Dacă balonul atinge solul, grupa "pierde" pentru
|
||
inceput mainile, adică nu mai pot atinge balonul cu mainile. In continuare, mereu fără a-şi desprinde
|
||
mainile, de fiecare dată cand balonul atinge solul, jucătorii "pierd" dreptul de a-şi folosi coatele, umerii,
|
||
capetele, picioatele.
|
||
Nume: Nici Unul Dintre Noi Nu Poate Face Singur Câte Putem Face Toti Impreună
|
||
Scop: Cooperare, Liniştire
|
||
Durata: 15minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: 13 buc. cartonaşe, pe fiecare fiind scris (citet, cu litere mari) câte unul din
|
||
cuvintele din titlul jocului
|
||
Reguli şi Detaliere: Instructorul va impărti cartonaşele. dacă sunt mai mult de 13 jucători se alcătuiesc
|
||
câteva perechi in care un jucător e legat la ochi şi primeşte cartonaşul. Dupa ce se primesc
|
||
cartonaşele, nimeni nu mai are voie sa vorbească. Ideea e să se aranjeze toti intr-un şir, astfel incât
|
||
cartonaşele pe care le tin in sus cu scrisul spre inainte cu mâna intinsă (ca să poată fi văzute de vecini)
|
||
să alcătuiasca o propozitie logică. Perechile se aşează in şir ca un singur participant, partenerul
|
||
văzător il indruma pe cel nevăzător (care va tine cartonasul) in pozitia corectă. Grupul trebuie să
|
||
anunte (tot fărăvorbe) instructorului când au terminat.
|
||
Propozitia corectăeste cea din titlul jocului.
|
||
Nume: ULIUL ŞI PORUMBEII
|
||
Scop: Distractie
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: mică
|
||
Materiale necesare: minge
|
||
Reguli şi Detaliere: jocul se desfăşoară pe o suprafată bine delimitată, suficient de mare dar nu foarte
|
||
mare - pentru a se evita deplasările foarte lungi. Se alege un "uliu" - fie un voluntar, fie un jucător numit
|
||
de instructor, care stă in centru cu mingea in mană. Uliul va arunca mingea fermecată numai stând pe
|
||
loc, incercând sa atingă un porumbel. Porumbeii, adică restul jucătorilor, se feresc cum pot de a deveni
|
||
ulii (de a fi atinşi). Porumbelul atins devine obligatoriu uliu şi va colabora la transformarea porumbeilor
|
||
in ulii. In acest scop, ulii pot să-şi paseze mingea fermecată inainte de a arunca spre un porumbel, dar
|
||
uliul care are mingea este obligat sa stea pe loc. Deoarece la un moment dat nu se mai ştie bine care
|
||
jucători sunt ulii si care porumbei, instructorul va striga din cand in cand "ulii!". La auzul acestui strigăt,
|
||
jocul se opreste, fiecare jucător incremeneşte pe loc şi toti ulii ridică bratele. Sau instructorul va striga:
|
||
"Porumbeii". La auzul acestui strigăt, jocul se opreste, fiecare jucător incremeneste pe loc şi toti
|
||
porumbeii se ghemuiesc. La semnalul instructorului jocul reincepe. Se va termina cand toti porumbeii
|
||
devin ulii. Jocul se poate desfăura in interior sau in aer liber.
|
||
Nume: HOPA
|
||
Scop: Cooperare, distractie
|
||
Durata: 15 - 30 minute
|
||
Materiale necesare: baloane (o buc. la 5 jucatori)
|
||
Reguli şi Detaliere: grupul se imparte in grupe de 4-6 jucatori care primesc cate un balon ce trebuie
|
||
umflat. Apoi, tinându-se de maini, membrii grupului formează un cerc şi se vor strădui să mentină
|
||
balonul in aer, lovindu-l, fara a-şi desprinde mâinile. Dacă balonul atinge solul, grupa "pierde" pentru
|
||
inceput mainile, adică nu mai pot atinge balonul cu mainile. In continuare, mereu fără a-şi desprinde
|
||
mainile, de fiecare dată cand balonul atinge solul, jucătorii "pierd" dreptul de a-şi folosi coatele, umerii,
|
||
capetele, picioatele.
|
||
|
||
--- PAGE 7 ---
|
||
Nume: ATINGE CUTIA
|
||
Scop: Cooperare, distractie
|
||
Durata: 15 minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: minge, cutie, sticla din plastic etc.
|
||
Reguli şi Detaliere: jucătorii se adună in jurul obiectului, asezat pe sol. Scopul este ca toti sa atingă in
|
||
acelaşi timp obiectul cu o anumită parte a corpului (care se indică; de exemplu deget, deget de la
|
||
picior, genunchi, cot, umăr etc).
|
||
Variantă: grupul va transporta obiectul, sustinut de apăsarea extremitătilor respectiva
|
||
ale corpurilor jucătorilor, pană intr-un loc indicat dinainte, situat la vreo 4-6 metri. Un grup prea numeros
|
||
va fi impărtit in grupuri mai mici.
|
||
Nume: GEOMETRIA PE TĂCUTE
|
||
Scop: Cooperare
|
||
Durata: 15 minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: un cerc din franghie lungăde 15-30 m
|
||
Reguli şi Detaliere: toti participantii se tin de franghie la intervale egale de-a lungul intregii lungimi.
|
||
Tema jocului este ca grupa să alcatuiască din franghie o figură fără a folosi nici o vorbă. Instructorul va
|
||
indica pe rând ce formăse cere.
|
||
Indicatii pentru instructor: diversele aspecte şi conditii necesare pentru succesul lucrului
|
||
in echipă se poate evidentia, de exemplu, numind unul dintre participanti ca "şef" pentru a dirija restul
|
||
membrilor grupului.
|
||
Nume: AŞEZAREA IMPREUNĂ
|
||
Scop: Cooperare, distractie, energizare
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: fără
|
||
Reguli şi Detaliere: la inceput, jucătorii se grupează in perechi stând spate in spate cu coatele
|
||
agatate. Perechile vor incerca să se aşeze cu fundul pe sol, fără a desprinde bratele. Dupa 2-3 aşezări
|
||
si ridicări reuşite, perechile se grupează câte două si incearcă să facă exercitiul cu patru jucători
|
||
sprijiniti spate in spate si bratele agătate. Se trece apoi la 4 perechi, pentru ca in final toată grupa
|
||
aşezată spate in spate să se ridice si săse aşeze deodată.
|
||
Nume: TRECEREA RÂULUI
|
||
Scop: Cooperare, distractie
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: o funie lungă
|
||
Reguli şi Detaliere: Doi voluntari stau la distantă de cativa metri, apucă capetele funiei şi le agită
|
||
deodată la inăltimea de 10-20 cm de sol. Funia va face "unde" orizontale pe sol - acesta e "râul".
|
||
Grupul va trece in ansamblu de pe o parte pe cealaltă a râului şi inapoi. Jucătorii vor merge sau sări
|
||
deodată. Nimeni nu are voie sa se abtină. Cine atinge funia va ieşi din joc. Câştiga ultimii doi rămaşi in
|
||
joc.
|
||
Variante: Funia se agitămai repede.
|
||
Cei doi voluntari rotesc in aer funia ca pe o coarda uriaşă pe care toti jucătorii o
|
||
sar deodată. Toti jucătorii se tin de mană, de umeri ori de talie.
|
||
|
||
--- PAGE 8 ---
|
||
Nume: SĂDUCEM MINGEA
|
||
Scop: Cooperare
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: un ghem cu sfoarăgroasă, o minge mare
|
||
Reguli şi Detaliere: Dacă grupul e prea mare se imparte in grupe de 10-14 membri. Jucătorii fiecărei
|
||
grupe se adună in cerc, apoi fiecare aruncă ghemul spre un jucător aproximativ din fată. Sfoara se
|
||
desfăşoară in zig-zag de la un jucător la altul. După ce toti au apucat de sfoară, se leagă capetele sforii
|
||
care formează o retea de legături intre toti membrii echipei. Instructorul aşează mingea la mijlocul
|
||
cercului, pe reteaua de sfoară.
|
||
Tema este să se transporte mingea, sustinută de firele intinse, fără a o scăpa pe jos,
|
||
pană in alt loc indicat.
|
||
Nume: SĂNE SALVĂM IMPREUNĂ!
|
||
Scop: Cooperare
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: cateva chingi/sfoară
|
||
Reguli şi Detaliere: jucătorii alcătuiesc un grup de călători in junglă, capturat de canibali. Toti călătorii,
|
||
stand in picioare si lipiti strans unul de altul, au fost legati cu o funie ca să nu scape. Totusi, nu sunt
|
||
paznici, iar dacă grupul reuseste să se deplaseze pachet, aşa legat cum este, pană in alt loc aflat la o
|
||
oarecare distantă(15-30 m) va gasi acolo ajutor si călătorii vor scăpa de cazanul canibalilor.
|
||
Nume: SĂSCHIMBĂM LOCURILE
|
||
Scop: Cooperare
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: Medie
|
||
Materiale necesare: o bancă de gimnastică(sau un trunchi de copac căzut etc.)
|
||
Reguli şi Detaliere: Grupul se inşiră in picioare pe banca de gimnastică, apoi jucătorii se numără cu
|
||
voce tare de la 1 la X. Sarcina este schimbarea locurilor, pentru a ajunge in aceeaşi formatie (ordine)
|
||
dar aşezati invers pe bancă, adică jucătorul nr. 1 la celălalt capăt al băncii. Se cronometrează durata
|
||
activitătii, Nu e voie să se calce pe sol. Dacă un jucător atinge solul, jocul se reia sau echipa primeste o
|
||
penalizare de timp care se adaugă la timpul final realizat.
|
||
Joc: SĂ NE ÎNCERCĂM MEMORIA
|
||
Scop: distractie
|
||
Durata: 10 min
|
||
Materiale necesare: cat mai multe obiecte, foi, pix
|
||
Reguli si Detaliere:Aşezăm pe o masă diferite obiecte, apoi le acoperim cu un prosop. Fiecare jucător
|
||
are hârtie şi creion. Se ridică prosopul timp de 10-15 secunde. Jucătorii trebuie să privească foarte
|
||
atent obiectele, care vor fi , imediat, acoperite.
|
||
Este declarat câştigător celcare poate să noteze din memorie cele mai multe obiecte.
|
||
Nume: CORTINA
|
||
Scop: Energizare, distractie
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: Mică
|
||
Materiale necesare: o pătura (fatăde masă, sac de dormit etc.)
|
||
Reguli şi Detaliere:pătura va fi tinută de doi voluntari verticală, ca o cortină. Grupul se imparte in două
|
||
grupe egale, care se aşează de o parte si de alta a cortinei, la 2-3 metri. Fiecare grupă (care n-o vede
|
||
pe cealaltă) alege un reprezentant care se va aşeza chiar lângă pătură. La semnalul instrcutorului,
|
||
cortina e lăsată în jos. Reprezentantul care sune mai repede numele celuilalt jucător câştigă şi îl ia pe
|
||
învins în grupa sa. Câştigă echipa care termină adversarii.
|
||
|
||
--- PAGE 9 ---
|
||
Nume: AMORTIZAREA CAPSULEI SPAŢIALE
|
||
Scop: Cooperare
|
||
Durata: 35minute
|
||
Dificultate: Medie
|
||
Materiale necesare: pentru fiecare grupă: un ou poaspăt, 75 cm leucoplast lat de 2 cm, 20 de paie
|
||
(plus rezerve: ouă, paie, leucoplast)
|
||
Reguli şi Detaliere: Povestea: NASA a lansat un concurs pentru alegerea celui mai bun sistem de
|
||
protecţie al modulului care va coborî pe Marte, prin amortizarea şocului rezultat la contactul capsulei cu
|
||
suprafaţa planetei.
|
||
Grupul se împarte în grupe a câte 4-6 membri care primesc obiectele sus-
|
||
menţionate şi sarcina de a concepe, construi şi testa un dispozitiv pentru concursul NASA.
|
||
Fiecare gruă participă la concurs cu un dispozitiv de protecţie, care să împiedice
|
||
spargerea unui ou care cade de la înălţimea de 2,5 metri pe o suprafaţă tare (sol). Grupele au la
|
||
dispoziţie 20 de minute pentru concepţie şi construcţie. După aceste termen, un purtător de cuvânt al
|
||
fiecărei grupe va face o scurtă prezentare în care va lăuda capacităţile dispozitivului său. În sfârşt, câte
|
||
un reprezentant al fiecărei grupe se caţără pe un scaun şi lansează dispozitivul cu ou cu tot.
|
||
Juriul NASA (instructorul) va judeca i stabili verdictul.
|
||
Nume: ŞIRAGUL DE ACCIDENTAŢI
|
||
Scop: Cooperare
|
||
Durata: 25minute
|
||
Dificultate: Medie
|
||
Materiale necesare: fulare, eşarfe pentru legat la ochi
|
||
Reguli şi Detaliere: jucătorii se înşiră într-o linie, ţinându-se de mâini. Toţi se leagă la ochi (sunt
|
||
accidentaţi), mai puţin primul şi ultimul din şir. "Văzătorii" conduc şirul de "nevăzători" într-o călătorie pe
|
||
un drum presărat cu obstacole pregătite dinainte: scaune, bănci, mese, uşi, copaci, gropi, tufişuri,
|
||
garduri, etc. În timpul călătoriei, mâinile tuturor jucătorilor rămân mereu apucate. "Văzătorii" de la
|
||
capetele şirurilor vor anunţa mereu obstacolele şi vor îndruma coechipierii când şi cum să le treacă, iar
|
||
"nevăzătorii" îi vor anunţa problemele pe care le au ("opriţi", "unde să pun iciorul" etc.).
|
||
"Accidentaţii" nu vor merge pasivi şi docili ci vor participa la rezolvarea problemelor
|
||
pe parcurs, anunţându-şi vecinul de greutăţile pe care tocmai le-au depăşit ("vezi că e un ciot", "am dat
|
||
de un copac" etc) sau sprijinindu-l la cerere.
|
||
Joc: SA NE CUNOASTEM
|
||
Scop: de cunoastere
|
||
Durata: 10 - 15 minute
|
||
Dificultate: mică
|
||
Materiale necesare: o minge sau orice obiect care poate fi pasat
|
||
Reguli şi Detaliere: Participanţii se aşază în cerc şi pasează mingea de la unul la altul. Cel care deţine
|
||
mingea spune: Pe mine mă cheamă...şi îi dau mingea lui... Mingea se pasează de la un participant la
|
||
altul, până când toţi se prezintă. După ce toţi participanţii şi-au spus numele jocul poate continua astfel:
|
||
Pe mine mă cheamă...şi culoarea mea preferată este ... şi îi dau mingea lui...(acum se spune numele
|
||
persoanei...). Nu se pasează la aceeaşi persoană de două ori
|
||
!!!!! Acest joc se poate adapta astfel: formaţia, ţara, mâncarea, filmul, oraşul mea/meu preferat/ă, ţara
|
||
mea preferat/ă etc.!!!!!!!
|
||
Joc: PE PIPĂITE !
|
||
Scop: distractie
|
||
Durata: 10 min
|
||
Materiale necesare: cat mai multe obiecte, esarfa
|
||
Reguli si Detaliere: Se aşeaza pe masă mai multe obiecte. Participantii vor fi legaţi la ochi. Pipăind
|
||
obiectele, trebuie să recunoască şi să spună, imediat, ce sunt. Câştigă jucătorul cel care recunoaşte
|
||
cele mai multe obiecte.
|
||
|
||
--- PAGE 10 ---
|
||
Joc: MAŞINA DE SPĂLAT
|
||
Reguli si Descriere- Se formează două şiruri de copii, faţa în faţă. Un voluntar/cel care rămâne fără
|
||
pereche sau animatorul trece printre cele două şiruri („maşina de spălat”). Când ajunge în dreptul
|
||
primei perechi din şir se opreşte şi aşteaptă să fie „spălat”: fiecare participant la joc îi pune mâna pe
|
||
umăr şi îi spune o caracteristică, o calitate personală sau o vorbă bună. Cel „spălat” mulţumeşte şi
|
||
trece mai departe. Atenţie: se va insista de la început pe caracterul pozitiv al comunicării ! Neapărat
|
||
trebuie să treacă prin „maşina de spălat” copiii trişti, timizi, negativişti, pentru a le ridica moralul, pentru
|
||
a le dezvolta încrederea în sine sau pentru a-i determina să gândească pozitiv.
|
||
Joc: SALUT INTERNATIONAL!
|
||
Scop: energizare
|
||
Durata:10 min
|
||
Dificultate: scazuta
|
||
Reguli si Descriere- Pe o foaie de hartie se vor desena diferite poze cu semne de salut:
|
||
HUG, Nose rubbing, Chinese greeting, Hand shake. Se numara din doi in doi, si se va extrage cate
|
||
un biletel de salut. Apoi se vor imprastia prin incapere si vor trebui sa se salute fiecare cu salutul
|
||
extras, pe rand. Ar merge poze cu imaginile saluturilor.
|
||
Joc: AM INCREDERE!
|
||
Scop: de incredere
|
||
Durata: 20 minute
|
||
Dificultate: medie
|
||
Reguli si Descriere- Intr-un cerc strans, fiecare sta cu mainile intinse, palmele in fata. In mijlocul
|
||
cercului va sta o persoana, cu ochii inchisi care se va lasa purtata in jurul cercului, pe mainile
|
||
celorlalti.
|
||
Joc: OMIDA
|
||
Scop: energizare
|
||
Durata: 10-15 minute
|
||
Dificultate: medie
|
||
Materiale necesare: 2 mingi şi opţional un cronometru (vezi telefonul mobil)
|
||
Reguli şi Detaliere: Participanţii se împart în două sau mai multe echipe (împărţirea se poate face fie
|
||
numărând din unu în unu rezultând două echipe; fie se grupează în funcţie de preferinţe etc.) care stau
|
||
în două coloane paralele – unuii în spatele celorlalţi, cu o distanta de 1 brat intre ei.Primul arunca
|
||
mingea celui din spate şi fuge apoi la coada (jocul se opreşte când toţi participanţii au trecut în faţă).
|
||
Se repetă până când cel ce a fost la început a ajuns primul din nou. Echipa care termină prima câştigă
|
||
(opţional se pot şi cronometra timpii).
|
||
Joc: GHICEŞTE CINE SUNT!
|
||
Scop: cunoastere
|
||
Durata: 10-20 min
|
||
Dificultate: medie
|
||
Reguli si Descriere- Fiecare participant scrie pe un bileţel:
|
||
- culoarea părului;
|
||
- culoarea ochilor;
|
||
- sexul;
|
||
- vârsta;
|
||
- localitatea de provenienţă;
|
||
- un hobby
|
||
Se amestecă toate biletele într-o şapcă/pungă, etc., apoi animatorul sau unul dintre participanţi extrage
|
||
un bilet şi citeşte conţinutul acestuia. Participantii trebuie să ghicească despre cine este vorba. Cel
|
||
recunoscut (sau nu !) preia sarcina jocului.
|
||
|
||
--- PAGE 11 ---
|
||
Joc:MASAJUL IN GRUP
|
||
Scop: energizare, incredere
|
||
Durata: 10 min
|
||
Materiale necesare: fără.
|
||
Regulile jocului: la sfârşitul lecţiei, când lumea este mai obosită, participantii formează un cerc cu faţa
|
||
spre spatele vecinului. Apoi toţi se apucă să maseze umerii celui din faţă. Se încurajează discuţiile.
|
||
După un timp, toţi se rotesc la 180º şi masează pe cel din faţă (care l-a masat înainte).
|
||
Joc: GET IT HERE
|
||
Scop:teambuilding
|
||
- 12 -60 participanti impartiti in grupuri de 4 -12 pers.
|
||
Durata: 90 min.
|
||
- 10minute pregatire in cadrul grupurilor;
|
||
- 70 minute desfasurare:
|
||
- 60 min. lucru efectiv;
|
||
- 10 min. validarea solutiilor;
|
||
- 10 minute debrief
|
||
Activitati:
|
||
- echipele vor primi cate o lista cu obiecte (fiecare obiect fiind cotat cu un anumit numar de puncte);
|
||
- in intervalul de timp de o ora, echipele vor trebui sa adune cat mai multe dintre acele obiecte si sa le
|
||
aduca la locatia de baza (juriu);
|
||
- obiectele aduse vor fi validate si punctate de catre trainer;
|
||
- castiga echipa care a obtinut maximum de puncte
|
||
Jocul se incheie –la expirarea timpului
|
||
Joc: SĂ DESFACEM NODURILE!
|
||
Scop: de incredere
|
||
Durata:
|
||
Materiale necesare: o chingă, sfoara
|
||
Reguli si Detaliere: se fac cât mai multe noduri simple, succesive, pe chingă (nu foarte strânse!). Apoi
|
||
chinga trece pe rând la fiecare jucător, care desface un nod şi spune o părere, sau ce a învăţat el în
|
||
lecţia respectivă, după care dă chinga vecinului. Acţiunease repetă până se desface ultimul nod.
|
||
Joc: LIMBO
|
||
Scop: distractie
|
||
Durata: 30 min
|
||
Dificultate: scazuta spre mare
|
||
Reguli si Descriere- Orice obiect care poate sta intins –coada de matura, o ata mai groasa.
|
||
Unul sau 2 participanti tin ata, iar ceilalti trebuie sa treaca pe sub ea, fara sa o atinga.
|
||
Treptat ata este lasata in jos. Castiga cel care trece cel mai jos fara sa cada sau sa atinga ata.
|
||
Joc: IMITAM
|
||
Scop: energizare
|
||
Durata: 10 min.
|
||
Dificultate: scazuta
|
||
Reguli si Descriere
|
||
Toata lumea face zice ceea ce face si zice animatorul, si repeta dupa el:
|
||
Mainile in fata. Degetele mari sus. A ci chi ci chi ci chi
|
||
Mainile in fata. Degetele mari sus. Genunchii indoiti. A ci chi ci chi ci chi
|
||
Mainile in fata. Degetele mari sus. Genunchii indoiti. Fundul in afara. A ci chi ci chi ci chi
|
||
Mainile in fata. Degetele mari sus. Genunchii indoiti. Fundul in afara. Capul pe spate. A ci chi ci chi ci
|
||
chi
|
||
Mainile in fata. Degetele mari sus. Genunchii indoiti. Fundul in afara. Capul pe spate. Limba scoasa. A
|
||
ci chi ci chi ci chi.
|
||
|
||
--- PAGE 12 ---
|
||
Joc: IN OGLINDA
|
||
Scop: energizare
|
||
Durata –15 min.
|
||
Dificultate: medie
|
||
Reguli si Descriere - Se impart participantii in grurupri de cate 2. Unul mimeaza o actiune, cel din
|
||
fata lui trebuie sa mimeze excat la fel, in acelasi timp, sa fie oglinda partenerului.
|
||
Joc: RETEAUA
|
||
Scop: de incredere
|
||
Durata: 10 min
|
||
Materiale necesare: un ghem de sfoară (subţire, colorată).
|
||
Regulile jocului: grupul se aşează în cerc. Un jucător ia ghemul de sfoară, explică cu voce tare de ce
|
||
îi place grupul, reţine capătul sforii apoi aruncă altui participant ghemul care se desfăşoară. Acesta
|
||
apucă sfoara, explică şi el cu voce tare de ce îi place grupul, apoi aruncă ghemul altuia. Şi tot aşa mai
|
||
departe, până ce restul ghemului revine la primul jucător, astfel ca toţi jucătorii se ţin de sfoară iar
|
||
aceasta e desfăşurată în zig-zag de la unul la altul. Reţeaua astfel formată ilustrează relaţiile dintre toţi
|
||
membrii
|
||
grupului.
|
||
Variante: jucătorul anunţă numele celui căruia îi va arunca ghemul şi va specifica un motiv pentru care
|
||
îl apreciază favorabil, apoi va arunca ghemul. Declaraţia va fi despre contribuţia celui din faţă la reuşita
|
||
activităţii colective, sau aprecieri în general despre persoana respectivă. După ce toată lumea e legată
|
||
prin sfoară, instructorul ia o foarfecă şi taie sfoara între fiecare pereche de jucători, explicând: „la
|
||
terminarea şedinţei (lecţiei),
|
||
fiecare participant capătă o bucată de sfoară care-i va aminti mereu de prietenii care i-a făcut aici şi de
|
||
cele învăţate”.
|
||
Joc: CA FRUNZELE COPACULUI
|
||
Scop: de incredere
|
||
Durata:
|
||
Materiale necesare: o foaie mare de hârtie, pixuri, un marker, o rolă de bandă adezivă, „frunze” tăiate
|
||
din hârtie groasă (aproximativ A5).
|
||
Regulile jocului: instructorul desenează pe foaia mare de hârtie (agăţată pe un perete) un copac, cu
|
||
componentele sale: trunchi, rădăcini, ramuri, frunze, fructe etc. Jucătorii aşezaţi în cerc, în jurul planşei
|
||
desenate, primesc câte o „frunză” şi un pix cu care vor scrie pe „frunză” un gând sau o învăţătură cu
|
||
care pleacă de la lecţie. Fiecare va prinde apoi frunza sa cu o bucată de bandă adezivă pe copacul
|
||
desenat pe planşă, într-un loc ce i se pare mai potrivit cu gândul scris: la rădăcină, pe trunchi, pe o
|
||
ramură, ca o
|
||
frunză etc. Instructorul închide activitatea comentând atât gândurile scrise pe „frunze”, cât şi locurile
|
||
unde au fost ele amplasate, accentuând simbolismul şi importanţa fiecărei părţi (rădăcină, trunchi etc.)
|
||
pentru ansamblul copacului (grupului).
|
||
Joc: SARDELELE
|
||
Scop: distractie
|
||
Materiale necesare: fără.
|
||
Regulile jocului: jocul e la fel cu „de-a v-aţi-ascunselea”, numai că pe invers: un jucător (numit de
|
||
instructor, sau voluntar) se ascunde, iar la un semnal restul grupului începe să-l caute. Cine găseşte
|
||
persoana ascunsă, se înghesuie şi se ascunde împreună cu ea, în acelaşi loc. Jocul se termină când
|
||
ascunzătoarea devine vizibilă din cauza înghesuielii.
|
||
|
||
--- PAGE 13 ---
|
||
Joc: DESENEAZA PE NEVAZUTE
|
||
Scop: distractie
|
||
Materiale necesare: foi de hârtie A4, pixuri.
|
||
Regulile jocului: toţi se aşează pe jos şi fiecare primeşte o foaie de hârtie şi un pix. Instructorul le
|
||
comandă să închidă ochii (eventual sunt legaţi la ochi) şi să deseneze un subiect precizat de el. Cele
|
||
mai bune desene se expun pentru restul zilei.
|
||
Joc: MERSUL PE INCREDERE
|
||
Scop: incredere
|
||
Materiale necesare: legături pentru ochi.
|
||
Regulile jocului: jucătorii se împart în perechi. Unul din membrii perechii e legat la ochi. Tema jocului
|
||
e ca nevăzătorul să fie condus de partener într-o scurtă călătorie, care se poate desfăşura în sală sau
|
||
afară. Conducerea poate fi verbală, sau neverbală: nevăzătorul se ţine cu mâinile de umerii
|
||
partenerului; ori: partenerul pune mâinile pe umerii nevăzătorului; sau cei doi stabilesc un cod de
|
||
gesturi: când partenerul atinge nevăzătorul pe umărul drept, acesta se întoarce cu 90º la dreapta şi
|
||
merge înainte etc.
|
||
Variante: călătoria poate fi organizată sub forma unei curse cu obstacole
|